Wednesday, August 12, 2009

Lawatan Sambil Belajar Ke Sabah

Baru-baru ni aku buat satu Lawatan Sambil Belajar Komuniti BESTARI Bandar Baru Sentul ke Labuan dan Kota Kinabalu, Sabah. Lawatan ni selama 3 hari 2 malam. 1 hari di Labuan dan 2 hari di Kota Kinabalu. Lawatan ini diserta seramai 2 orang peserta termasuk 3 orang pegawai dari Jabatan Penerangan WPKL. Ini lah kali pertama aku menjejak kaki ke negeri Sabah. Kalau tak kerana program ni entah bila aku nak sampai pun tak tahu..

Banyak tempat-tempat menarik yang kami lawati sepanjang kami kat Labuan dan Kota Kinabalu dan pelbagai kenangan dan pengalaman yang aku dapat daripada lawatan ini. Kat sini aku post kan gambar-gambar sepanjang lawatan tersebut. Kalau boleh lepas ni aku nak pergi sekali lagi dengan family aku.


Di Labuan kami menginab di Apartment Beta. Ia berhampiran dengan pekan Labuan. Semasa kami di Labuan kami bergerak dengan menaiki bas Perbandaran Labuan yang telah disewa khas melalui Pegawai Jabatan Penerangan Labuan.



Kami berkesempatan melawat perusahaan Mee Lidi (kalau kat sini macam mee sanggul je) yang diusahakan oleh AJK Komuniti BESTARI Bukit Kuda, Zon 10, Labuan. Pasaran Mee Lidi ini masih belum sampai ke semenanjung lagi. Buat masa sekarang pasarannya hanya di sekitar Sabah dan Sarawak.



Gambar ni diambil sewaktu kami melawat kaki Gunung Kinabalu. Perjalanan yang diambil dari Kota Kinabalu selama 2 jam dengan menaiki van. Di Kota Kinabalu kami bermalam di Kompleks Sukan Kota Kinabalu. Permandangan di kaki Gunung Kinabalu cukup indah dan angin bertiup agak kuat. Walau tak dapat mendaki dapat lihat dari kaki gunung sudah cukup membanggakan.

Banyak lagi tempat-tempat menarik yang kami kunjunggi sewaktu kami berada di Labuan da Kota Kinabalu. Pengalaman yang diperolehi cukup menarik. Jika ada yang berkesempatan dan belum sampai ke Sabah lagi, eloklah kita melancong melihat keindahan di Sabah. Banyak lagi tempat-tempat perlancongan kat Malaysia ni yang kita boleh melawat.

2 comments:

.:are_race:. said...

woi awat yang hang tak cerita menari bagai..kena rasuk hantu...berpelukan kan..buh la gambaq sekali..baru la menarikkk...

azahar said...

kalau nak tau cita tu kena la jumpa aku..